gerlindevdvegt.reismee.nl

Een mini-vakantie!

Hoi allemaal,

Kort geleden dat ik een blog heb geschreven, maar alweer zoveel foto’s en verhalen! De afgelopen weken is ons project er een beetje bij in geschoten. Dit komt doordat er veel nationale feestdagen zijn geweest zoals Onafhankelijkheidsdag en de dag van de Javanen. Van dit soort dagen maken wij gebruik om dingen te bezoeken en het land nog beter te leren kennen. Helaas is het regenseizoen wel aangebroken, wat betekent dat het heel veel (en heel hard) regent en soms dagenlang bewolkt is. Een dagje naar het zwembad gaan doen we dus niet echt, omdat je niet zeker kunt zijn van het weer.

Samen met twee collega’s waren Judith en ik uitgenodigd voor een Surinaamse bruiloft. Erg bijzonder en leuk om mee te maken! Het was een Creools stel, waardoor de bruiloft een Afrikaans tintje had. Dit was te zien in de dans en de muziek. Echter was het ook wel weer typisch Surinaams aangezien bijna al het bezoek ongeïnteresseerd aan de kant zat en alleen aandacht had voor hun bak bami of nasi. Toen het eten eenmaal op was ging iedereen alweer naar huis haha… Hoe dan ook, een interessante ervaring!

De dag erna zijn we met alle huisgenoten vroeg vertrokken om voor twee dagen richting Overbridge te gaan. Een resort met een natuurlijk strandje aan de Surinamerivier, wat bijzonder is want in Suriname zijn nauwelijks stranden. Hoewel het regenseizoen was hadden we erg veel geluk met het weer! De eerste dag lekker relaxen, ’s avonds barbecueën en genieten van de luxe van onze gezellige bungalow. Bijzonder hoe snel je eraan went om primitief te leven en hoe gek het dan is om bijvoorbeeld weer warm water te hebben. Wel genieten hoor! De volgende dag scheen de zon ook nog eens, jaja! We zijn dus richting het strandje gegaan, hebben onze hangmatten opgehangen en heerlijk gezwommen in de rivier. Vervolgens de Surinaamse gewoontes maar overgenomen en de barbecue ’s middags maar weer aangestoken haha! Kortom, paradijs op aarde!

Nu nog even drie dagen stage voor de boeg, om vervolgens donderdag alweer om 4.30 uur ’s ochtends op weg gaan richting het binnenland om voor 5 dagen primitief te leven. Slapen in een hangmat en onszelf wassen in de rivier, dat gaat nog wat worden haha! De foto’s en verhalen volgen! Zwaar leven heb ik he?? ;)