gerlindevdvegt.reismee.nl

Jungle time!!

Hoi allemaal!

Bedankt voor al jullie reacties! Leuk om te lezen:) Afgelopen weekend gingen we op trip! Met een stevige tas en bergschoenen aan gingen we al heel vroeg met onze ‘Bob Marley gids’ op pad. We verruilden het drukke en stinkende Paramaribo voor een omgeving vol met tropische bomen en planten. Eenmaal aangekomen in Berg en Dal begon de spanning een beetje te stijgen. We gingen namelijk via kabelbanen door de jungle survivalen! Ondanks mijn hoogtevrees vielen de eerste ziplines nog wel mee, totdat ik ineens op een plateau stond op 40 meter hoogte boven de Surinamerivier! Ik dacht dat ik een inzinking kreeg, zo hoog! Echter was er geen weg terug en moest ik er wel vanaf. Knikkende knieën, maar ondanks dat heel erg genoten! Wat een ervaring en wat een belevenis. Vervolgens een warme Surinaamse maaltijd (ja, midden op de dag bij 35 graden) en weer door. Een busrit richting het Brokopondomeer en vervolgens in een gammel bootje verder over het water. De wind door je haren, opspattend water in je gezicht en een prachtig uitzicht! Dit werd nog beter toen we aankwamen op een onbewoond eilandje. Hier kregen we tijd om te relaxen, te zwemmen en op piranha’s te vissen. Helaas niks gevangen maar dit kon de pret niet drukken.

Aan het einde van de dag gingen we richting de plek waar we overnachtten. Dat was een plek waar niet van durfden dromen. Een bungalow bovenop de Brownsberg, met een prachtig uitzicht op de vallei en het Brokopondomeer. De volgende ochtend hebben we dan ook om 6 uur ’s ochtends onze wekker gezet om naar de zonsopkomst te kijken. Ademloos hebben we toegekeken en geluisterd naar de brulapen die heel veel lawaai aan het maken waren in de vallei.

Na een stevig ontbijt zijn we vertrokken om te gaan wandelen richting de watervallen. Dit hadden we een beetje onderschat. De heenweg ging namelijk nog wel, aangezien we toen alleen nog maar af hoefden te dalen, maar de terugweg was een regelrechte hel. De berg op, over bomen heen, stenen, rotsen en eindeloze paadjes stijl omhoog. Ondanks de zware tocht ook nog veel mooie dingen gezien, cappucijnderapen, brulapen, boskonijnen, prachtige grote vlinders en een mooie waterval.

Kortom, het hele weekend was ervaring om nooit meer te vergeten!

Kristel van der Vegt

Hoi Gerlinde,

Wat een geweldige verhalen voor de thuisblijvers om te lezen!! Echt een fantastisch avontuur wat jullie daar beleven. Ik hoop dat je daar nog een hele mooie tijd zult hebben en lekker kunt genieten. Heel veel plezier nog,
Groetjes, Maud, Famke, Sarah, Nico en Kristel

inge

Een paar hele mooie plaatjes ger, een hele belevenis, knap ook dat je de kabelbaan hebt genomen, al kon je niet terug. Ha, ha. Het boskonijn heeft gelukkig een niet zo'n hoog aaibaarheids factor, anders hadden we er weer een huisdier bij (:
Gr inge

Jesse

Lieve Ger,

Wat een geweldig avontuur! Als ik dit lees dan krijg al helemaal een beeld van alles. En je hoogtevrees overwonnen door toch van die kabelbaan af te gaan ( oke, je had geen keus maar dan alsnog). Je bent sowieso geen type van 'echte meisjes in de jungle'. Maar veeeeeel stoerder hihi..

en die foto's.......... niet stiekem uit een gigantisch mooi vakantieboek gehaald? Ze zijn echt prachtig!

Geniet er van! kus!

Maik

Wauw Ger! Wat gaaf!

Miss you

ivette

Haha die regelrechte hel is fantastisch he ger! Super leuk om te lezen op welke manier jullie je onwijs goed vermaken in su. Blijf genieten schat. Ben alweer benieuwd naar je volgende verhaal en foto's.

Hele dikke knuffel van mij

Irene

Wat super allemaal Gerlinde! Echt een ervaring voor t leven! Dit pakken ze je nooit weer af! Wé kijken uit naar je volgende verhaal!
Blijf vooral Genieten!

Liefs
Lotte, Els
Jeroen, Irene

Lotte Eektimmerman

hoi Gerlinde,

Wat leuk dat je de jungle in bent geweest.
En dat het daar zo lekker warm is hier is dat niet
zo warm.:-)

groetjes Lotte xxx

Lotte Eektimmerman

heey Gerlinde,

wat een leuke foto's en de tekst ook.
groetjes Lotte

Laura

Lieve Ger,

Heb nu pas even de tijd kunnen nemen om lekker met een theetje je mooie verhaal met foto's te lezen en te bekijken! Wat geweldig weer, wat een avontuur! Je bent nu echt officieel een stoere survivalchick geworden, haha! Maak ons nog maar heerlijk jaloers met die geweldige belevenissen hoor! ;)

Dikke kus uit koud Nederlandje! xxxxx